امين عباسي
 

عضویت مجدد در شورای مرکزی حزب مردم سالاری

دوستان گرامی ضمن پوزش به دلیل عدم به روز رسانی این وبلاگ به اطلاع شما میرساند که بنده حقیر برای بار دوم دئر انتخابات شورای مرکزی حزب مردم سالاری شرکت نموده و مجددا مورد لطف اعضای حزب در سراسر کشور قرار گرفته و به عنوان عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری انتخاب گردیدم

حمیدرضا شکوهی عضو حزب مردم سالاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری انتخابات شورای مرکزی حزب مردم سالاری گفت: انتخابات شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در هفدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری برگزار شد.

وی ادامه داد:  پس از آن اعضای شورای مرکزی و هیات بازرسی انتخاب شدند و کنگره حزب با اجماع،  مصطفی کواکبیان را به عنوان دبیرکل حزب برای دو سال ابقا کرد.

عضو حزب مردم سالاری گفت: در شورای مرکزی جدید حزب مردم‌سالاری، علاوه بر مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب، نام انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، داریوش قنبری مشاور شهردار تهران و نماینده ادوار مجلس، رضا جلالی مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران و ۸ نفر از نمایندگان مجلس فعلی نیز دیده می‌شود.

اسامی اعضای شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در دوره جدید به ترتیب آرا:

مصطفی کواکبیان
محمد پازوکی
ابوالقاسم کواکبیان
انوشیروان محسنی بندپی
داریوش قنبری
ایرج رضایی
علی ابراهیمی
رضا جلالی
جواد شرفخانی
شهروز برزگر
عبدالله حاتمیان
مصطفی سگوند
سمیه حیدری
صفرعلی طاهری
زهرا اسلامی
پویا آزادبخت
رضا شمسی‌پور
محمد فیضی
امین عباسی
سیدمصطفی موسوی
عبدالحمید خدری
همت قلی‌زاده
فرهاد عبدالعلی‌پور
علی بختیار
جواد کاظمی
آرش حبیبی
علی ساری
سیدحسین جعفری
آذین شرفخانی
محبوبه یزدی‌فر
عطیه نیک‌جوانی

اعضای علی البدل:
رضا حمزه‌ای
محی الدین مرادی
محمدعلی عرب
امیر طاهرخانی
جواد گیاه‌شناس
ولی‌الله درویشی
حسن لطفی

اعضای اصلی هیات داوران:
عباس کواکبیان
سیدمجید حسینی
حسین سپه‌وند
حسین قبادیان

اعضای علی‌البدل هیات داوران:
رضا کهتر
رسول قهاری

سلام و عرض ادب خدمت خوانندگان عزیز این وبلاگ. بدینوسیله به استحضار شما عزیزان می ساند که وب سایت بنده با تلاش جمعی از دوستانم به آدرس اینترنتی www.aminabasi.ir  به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نموده است لذا دوستان گرامی می توانند برای پی گیری نوشته های بنده و دیگر موارد به آدرس ذکر شده مراجعه نمایند. با تشکر 

 

امین عباسی

www.aminabasi.ir

سلام و عرض ادب خدمت خوانندگان عزیز این وبلاگ. بدینوسیله به استحضار شما عزیزان می ساند که وب سایت بنده با تلاش جمعی از دوستانم به آدرس اینترنتی www.aminabasi.ir  به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نموده است لذا دوستان گرامی می توانند برای پی گیری نوشته های بنده و دیگر موارد به آدرس ذکر شده مراجعه نمایند. با تشکر 

امین عباسی

96/3/7

انتخاب شورای مرکزی حزب مردم سالاری


انتخاب امین عباسی به عنوان نفر اول انتخابات شورای مرکزی حزب مردم سالاری
 

 

خبرگزاری فارس: اعضای هشتمین دوره شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری امروز (6 اسفندماه 95) در پانزدهمین کنگره سراسری حزب انتخاب شدند.

برپایه این خبر با برگزاری انتخابات به روش الکترونیکی از میان 76 کاندیدا، 31 نفر برای هشتمین دور شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری برگزیده شدند.

اسامی اعضای شورای مرکزی به شرح زیر است:

  1. مصطفی کواکبیان
  2. محمد پازوکی
  3. ابوالقاسم کواکبیان
  4. امین عباسی
  5. شهباز علیزاده
  6. فرهاد عبدالعلی‌پور
  7. ولی درویشی
  8. جواد شرفخانی
  9. ایرج رضایی
  10. میلاد محمدی
  11. همت قلی‌زاده
  12. امیراحمد زنداور
  13. آرش حبیبی
  14. کیومرث فرهادی
  15. مصطفی سگوند
  16. زهرا اسلامی
  17. حمیدرضا ایلخانی
  18. علی نقی‌کیانی
  19. جواد کاظمی
  20. رضا شمسی‌پور
  21. صفرعلی طاهری
  22. رضا جلالی
  23. مهرداد مسعودی
  24. محی‌الدین مرادی
  25. داریوش قنبری
  26. عباس مزینانی
  27. مریم درباریان
  28. رضا حقی
  29. محبوبه یزدی‌فر
  30. عطیه نیک‌جوانی
  31. سمیه حیدری

گفتنی است اسماعیل اسلامی، امیر پویان رفیعی‌شاد، اقبال محمدی، صلاح‌الدین کریمی، جابر فضلی و محمدحسین روانبخش به‌عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

همچنین حسین بنی‌اردلان، سیدمجید حسینی، حسین سپهوند و محمدرضا کواکبیان به عنوان اعضای هیأت داوران و رضا کهتر و مرتضی دهرویه نیز به عنوان اعضای علی‌البدل هیأت داوران انتخاب شدند.

برپایه این خبر پیش از انتخابات شورای مرکزی پیشنهادات اصلاح اساسنامه حزب مردم‌سالاری به شرح زیر نیز به تصویب رسید.

موارد اصلاح اساسنامه به‌شرح زیر است:

  • در تبصره 2 ماده 17 عبارت «و نمایندگان مجلس شورای اسلامی» پس از عبارت «اعضای پنج دوره اول شورای مرکزی» اضافه می‌شود. یعنی متن تبصره به‌شرح زیر می‌باشد:

تبصره 2- شرط یک سال سبقه عضویت در مورد اعضای پنج دوره اول شورای مرکزی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتفی است.

  • تبصره‌ای به‌عنوان تبصره 6 به ماده 17 به‌شرح زیر اضافه می‌شود:

تبصره 6- حداقل پنج نفر از زنان داوطلب باید جزو منتخبان اصلی شورای مرکزی باشند درصورتی‌که داوطلبان زن به این تعداد حائز اکثریت آراء نشده باشند، حاضران آرای کمتر تا سقف پنج نفر جایگزین می‌شوند.

وضعیت پژوهش در دانشگاه آزاد خوب نیست/ لزوم نظارت بر هزینه‌های بخش پژوهش

با توجه به افزایش سالانه شهریه دانشگاه آزاد، دانشجویان و فعالین دانشجویی توقع دارند به همین نسبت فعالیت علمی، فرهنگی و تشکلاتی دانشگاه هم افزایش پیدا کند؛ البته شرایط فعلی بهتر شده اما کافی نیست و جای رشد دارد.

"پایگاه دانشجویی صدای آزاد"(sedayeazad.com):
"امین عباسی" دبیر سیاسی و سخنگوی اتحادیه سوم (مجمع اسلامی دانشجویان) گفت: با توجه به افزایش سالانه شهریه دانشگاه آزاد، دانشجویان و فعالین دانشجویی توقع دارند به همین نسبت فعالیت علمی، فرهنگی و تشکلاتی دانشگاه هم افزایش پیدا کند؛ البته شرایط فعلی بهتر شده اما کافی نیست و جای رشد دارد.

سخنگوی اتحادیه سوم در گفت‌وگو با "صدای آزاد" گفت: عقیده ما این است که روند رشد در دانشگاه آزاد کند است و مطلوب فعالین دانشجویی نیست؛ به طور مثال، واحد قزوین ما در روباتیک با دانشگاه‌های تراز اول برابری می‌کند و اگر بودجه پژوهشی خوبی تعلق بگیرد و به امر پژوهش در دانشگاه آزاد توجه بیشتری شود، می‌توان نتیجه بهتری گرفت.

وی در ادامه اضافه کرد: در اکثر واحدها مدیر پژوهشی حضور دارد و بودجه‌های پژوهشی هم صرف می‌شود؛ اما به سمینارهای فرمالیته که خروجی ندارد اکتفا می‌شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان واحد کازرون ادامه داد: اگر به مدیران پژوهشی و بودجه‌ای که آنها صرف می‌کنند، نظارت بیشتر شود، می‌توان شاهد جهش خوبی در این بخش بود.

برای پیشبرد اهداف فرهنگی انقلاب نباید از قوه قهریه استفاده نمود

در مواجه با مسائل فرهنگی می‌بایستی بسیار مواظب بود و ظریف عمل کرد، در غیر این‌صورت سیاست مشت آهنین منجر به نافرمانی مدنی گردیده و در نتیجه معضلات بسیار پیچیده فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.

"پایگاه دانشجویی صدای آزاد"(sedayeazad.com):

یک فعال دانشجویی گفت: مقوله فرهنگی باید به دست مردم و تشکل‌های مردی سپرده شود تا با آمدن و رفتن دولت‌ها دچار تناقض و احیانا سیاسی کاری نشود.
 
"امین عباسی" در گفت‌وگو با خبرنگار "صدای آازد گفت: بنده نیز همانند برخی از دلسوزان انقلاب به عنوان سرباز نظام در کسوت دانشجویی، از وضعیت فرهنگی کشور ناخرسند و ناراضی هستم، البته باید یادآور شوم که تعداد اندکی، ناخواسته و به دلیل مواجهه نامناسب متولیان فرهنگی کشورمان در سالیان اخیر، بعضا ناهنجاری‌های فرهنگی را رقم می‌زنند که زیبنده کشور متمدن و با فرهنگی مثل ایران نیست.
 
وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی ایران در اصل یک انقلاب فرهنگی بود و ما معتقد هستیم که برای پیشبرد اهداف فرهنگی انقلاب نباید از قوه قهریه استفاده نمود و با گشت‌های موتور سوار، ون، بگیر و ببند و محدود کردن اینترنت، مسائل فرهنگی و ناهنجاری‌های موجود نه تنها حل نخواهد گردید بلکه تجربه نشان داده است در مواجه با مسائل فرهنگی می‌بایستی بسیار مواظب بود و ظریف عمل کرد، در غیر این‌صورت سیاست مشت آهنین منجر به نافرمانی مدنی گردیده و در نتیجه معضلات بسیار پیچیده فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.
 
او همچنین گفت: ما بر این باور هستیم که مشکلات فرهنگی با کار فرهنگی و توسط کارشناسان فرهنگی که درک صحیحی از مسائل فرهنگی دارند، قابل حل خواهد بود و مسئولین می‌بایستی به مسائل فرهنگی همانند یک پروسه زمان بر نگاه کنند نه یک پروژه زودگذر.
 
این فعال دانشجویی با اشاره به "مدیریت فرهنگ در کشور" گفت: متاسفانه در کشور ما به دلیل ساختار نه چندان مناسب سیاسی، سکان هدایت امور فرهنگی، تمام و کمال در دست سیاسیون هست و مسائل فرهنگی هم  بعضا ابزاری می‌شود در کشمکش‌های سیاسی، پیشنهاد ما جهت حل مشکلات فرهنگی موجود، سپردن امور فرهنگی به نهادهای مردمی و تشکل‌های مردم نهاد هست و دولت تنها به عنوان ناظر و حامی آن‌ها می‌تواند همیار و همکار این نهادها باشد.
 
او در ادامه تاکید کرد: به اعتقاد ما همانند اصل 44 قانون اساسی که به خصوصی سازی امور اقتصادی اشار دارد، مقوله فرهنگی نیز باید به دست مردم و تشکل‌های مردی سپرده شود تا با آمدن و رفتن دولت‌ها دچار تناقض و احیانا سیاسی کاری نشود.
 
وی همچنین گفت: ما ضمن حمایت از مسئولین فرهنگی دولت تدبیر و امید و تشکر به دلیل فعالیت‌های بسیار چمشگیر در یک سال گذشته، معتقدیم که دولت می‌تواند در خصوصی‌سازی امور فرهنگی نقش به سزاتری را ایفا نماید و دولت می‌تواند در جهت شکل‌گیری نهادهای مردمی جهت فعالیت‌های فرهنگی اطلاع رسانی و آموزش‌های لازم همگانی را بر عهده گرفته و در جهت شکل‌گیری این تشکل‌ها کمک‌های اولیه سخت افزاری و مالی را انجام دهد. همانند تشکلات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که با حفظ استقلال خود همواره مورد حمایت مالی و سخت افزاری سازمان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می گیرند .
 
عباسی در انتهای صحبت‌های خود بیان کرد: به عنوان یک توصیه به مسئولین می‌گویم که در مواجه با خواسته‌ها و مطالبات فرهنگی نسل جوان به سیاست مشت آهنین متوسل نشوند  بلکه در کنار نسل جوان همراه و همیار جوانان باشند در جهت هموار کردن جاده فرهنگی کشور برای آیندگان به قول حکیم ابوالقاسم فردوسی « بکوشید و نیکی به بار آورید/ چو دیدید سرما بهار آورید»

نمایندگان مجلس به سوگندنامه‌ خود پایبند باشند

عده‌ای در مجلس با سیاسی‌کاری و به دلیل آنکه در انتخابات ریاست‌ جمهوری 92 از رای مردم به روحانی ناراحت‌اند می‌خواهند با هیجان کاذب از مردمی که به گزینه و تفکر جناح مطبوعشان رای نداده‌اند انتقام بگیرند.

"پایگاه دانشجویی صدای آزاد"(sedayeazad.com):

یک فعال دانشجویی گفت: اساسی استیضاح و سوال حق قانونی نمایندگان است ولی این امر حقی‌ست که با رای مردم به نمایندگان داده شده است و به نوعی حق‌الناس است و نباید از این حق استفاده شخصی و گروهی کنند.
 
" امین عباسی" در گفت‌وگو با خبرنگار "صدای آزاد" گفت: طبق اصل 89 قانون اساسی استیضاح و سوال حق قانونی نمایندگان است ولی این امر حقی‌ست که با رای مردم به نمایندگان داده شده است و به نوعی حق‌الناس است و نباید از این حق استفاده شخصی و گروهی کنند و نمایندگان باید توجه کنند که طبق اصل 67 قانون اساسی که در مورد سوگندنامه نمایندگان است گفته می‌شود که تعهد می‌کنند که حافظ منافع ملی و قانون اساسی خواهند بود و نه منافع شخصی و گروهی‌یشان.
 
وی در ادامه افزود: به نظر من عده‌ای در مجلس با سیاسی‌کاری و به دلیل آنکه در انتخابات ریاست‌ جمهوری 92 از رای مردم به روحانی ناراحت‌اند می‌خواهند با هیجان کاذب از مردمی که به گزینه و تفکر جناح مطبوعشان رای نداده‌اند انتقام بگیرند که نمونه بارز آن استیضاح وزیر علوم یا زمزمه‌های سوال و استیضاح دیگران وزیران در آینده نه چندان دور.
 
این فعال دانشجویی همچنین گفت: ما از عقلای مجلس می‌خواهیم که جلوی حاشیه‌سازی این عده را بگیرند زیرا با این حواشی در وهله اول به ولی نعمتان نظام یعنی مردم ضربه می‌زنند و پس از آن شان و منزلت مجلس را از بین می‌برند.
 
عباسی در انتهای صحبت‌های خود گفت: در پایان همه نمایندگان را ارجاع می‌دهم به گفته‌های اخیر رهبری که فرمودند نقد باید منصفانه و سازنده باشد و با تخریب و سنگ‌ اندازی متفاوت است و از نمایندگان می‌خواهم که به مفاد سوگندنامه‌یشان پایبند باشند و در مورد موکلین خود حق را ادا کنند.

عباسی: اولین گام رسیدن به اقتصاد مقاومتی خواست واقعی مسئولین است

"امین عباسی" در گفت‌وگو با خبرنگار "صدای آزاد" درباره اینکه چگونه می‌توان به سوی اقتصاد مقاومتی حرکت کرد، گفت: «باید توجه کنیم که اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری، یک پروژه نیست بلکه یک مسیر است پس مؤلفه‌های متعددی را در‌برمی‌گیرد که اولین و مهم‌ترین آن‌ها در مورد متولیان اقتصادی کشور ما است زیرا در کشور ما اقتصاد در دستان دولت قرار دارد و رانت در این میان مهم است. پس اولین گام، خواست واقعی مسئولین برای رسیدن به این هدف است.

وی در ادامه افزود: منظور از مسئولین فقط دولت نیست، رسیدن به این هدف نیازمند همکاری طولانی‌مدت مجلس نیز می‌باشد، یک همکاری بدون سیاسی‌کاری و بدون قصد تلافی‌گری‌های سیاسی.

سخنگوی سیاسی اتحادیه سوم تشکلات دانشجویی دانشگاه آزاد در ادامه صحبت‌‌های خود گفت: گام سوم رسیدن به این هدف از سوی جامعه و مردم است، یعنی ایشان به مسولین اعتماد کنند و همسو با آن‌ها قدم بردارند.

وی تصریح کرد: بی‌تردید، اقتصاد مقاومتی به این معنا نیست که اطراف خودمان را حصار بکشیم و با دیگران قطع رابطه کنیم بلکه باید به سوی اقتصاد بومی برویم و این مهم نیازمند همراهی مردم است.

عباسی در ادامه درباره نقش قوه قضاییه در این راه گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر چنین باب شده که اول اتفاقی پیش می‌آید بعداً دستگاه قضایی وارد عمل می‌شود در حالی که چه بهتر است که مسئولین قضایی اسباب پیشگیری را فراهم کنند و همچنین قوه قضاییه باید به گونه‌ای رفتار کند که اعتماد مردم از بین نرود و در هنگام برخوردها بدون هیاهو عمل نمایند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان کازرون در ادامه گفت: حرف‌های من به این معنا نیست که شفافیت از بین برود بلکه باید عوامل اساسی فسادهای اقتصادی که از موانع اصلی حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شوند معرفی شوند و برخورد جدی با آن‌ها صورت بگیرد تا اعتماد مردم هم کسب شود.

این فعال دانشجویی در انتهای صحبت‌های خود به نقش دانشجویان برای نیل به این هدف پرداخت و گفت: دانشجو همواره سنگ زیرین آسیاب بوده است و خوش‌بختانه مصلحت‌اندیش نیست و به قول شهید بهشتی مؤذن جامعه است و همانطور که حضرت امام فرمودند دانشگاه مبدأ همه تحولات است پس دانشجویان نقش اساسی دارد، ما می‌توانیم با انجام کارهای تحقیقاتی و علمی به پیشبرد این راه کمک کنیم.
 

عباسی: مسئله فرهنگ به پوشش ظاهری و کف خیابان‌ها محدود نیست

دبیر سیاسی و سخنگوی اتحادیه سوم (مجمع اسلامی دانشجویان) گفت: حل مشکلات فرهنگی یک پروژه نیست بلکه یک عمل درازمدت است.

"امین عباسی" سخنگوی اتحادیه سوم دانشگاه‌های آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار صدای آزاد، درباره صحبت‌های اخیر رسانه‌ها درباره مسائل فرهنگی گفت: متأسفانه مسئولین دوباره دارند راه را اشتباه می‌روند و مجددا مسئله فرهنگ را فقط به پوشش ظاهری و کف خیابان‌ها محدود کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: درست است که مسئله پوشش هم بخشی از مشکلات است؛ اما عمده مشکلات ما نهفته در خانواده‌ها و به بیان دیگر در عمق جامعه است.

او برخی از این مشکلات را اینگونه برشمرد: عدم خودباوری و حتی مشکلات اشتغال که به ظاهر یک مسئله اقتصادی‌ست؛ اما تأثیر به‌سزایی در فرهنگ دارد؛ همچنین فقر، بی‌اعتمادی به مسئولین و جابه‌جایی ارزش‌ها خصوصا در میان مسئولین از عمده مشکلات فرهنگی ما به حساب می‌آید.

عباسی راه حل عبور از این مشکلات را این‌چنین بیان کرد: مشکلات فرهنگی را متولیان فرهنگی ما نه به صورت اعمال قهرآمیز بلکه با کارهای کارشناسی دقیق و تخصیص بودجه مناسب باید حل کنند و همچنین در این امر باید به این توجه داشته باشیم که نمی‌توان با یک نسخه واحد معضلات فرهنگی را حل کرد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان کازرون در ادامه گفت: ما اگر به جوانان فرصت بروز بدهیم دیگر شاهد این نخواهیم بود که وی هیجان جوانی را که موتور مولد جوامع است به امور ظاهری، مثل مو و لباس معطوف کند.

این فعال دانشجویی به نقش صدا و سیما در این امر اشاره کرد و گفت: صدا و سیما باید بدون گرایش‌های یکجانبه از خلاقیت جوانان استفاده کند و همانگونه که به‌زعم من در عید خوب عمل کرد رفتار کند.

او در انتها مجددا به اینکه "مشکلات فرهنگی در کف خیابان‌ها حل نمی‌شود" تأکید کرد و گفت: حل مشکلات فرهنگی یک پروژه نیست بلکه یک عمل درازمدت است و مؤلفه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را در برمی‌گیرد که یک روزه نمی‌توان به نتیجه رسید و اگر اینگونه به قضیه نگاه کنیم در انتهای راه و با نگاه به عقب، صرفا یکسری هزینه و کنگره و همایش بی‌فایده را خواهیم داشت.

در آستانه سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی/ عباسی: دانشگاه آزاد آیینه تمام‌نمای اجرای اصل 44 در ایام

سخنگو و دبیر سیاسی مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تشکلات دانشگاه آزاد نیز مانند ساختار این دانشگاه دارای پراکندگی‌ست و فعالیت در همه جای آن وجود دارد که این نکته بسیار خوبی است. از طرف دیگر تشکلات آزادی عمل مناسبی دارند و سازمان از آن‌ها به خوبی حمایت می‌کند.

 
"امین عباسی" در گفت‌وگو با خبرنگار "صدای آزاد" در آستانه سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد گفت: همانطور که می‌دانید انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود و پس از انقلاب برای تحقق این هدف شخصیت‌های زیادی دست به کار شدند؛ یکی از این افراد آیت الله هاشمی بود که پیشنهاد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی را به خدمت امام(ره) رساندند و با تأیید ایشان این طرح مصوب شد.
 
او در ادامه گفت: تأسیس این مجموعه دانشگاهی با دوران دفاع مقدس همزمان بود و پس از اتمام جنگ با هیئت مؤسس متشکل از آیت الله هاشمی، سیدحسن خمینی و ریاست دکتر جاسبی تأثیر بسیاری در پیشرفت کشور داشت و همانطور که می‌دانید بزرگترین دانشگاه حضوری خاورمیانه است و با توجه به امکانات و پراکندگی بسیار حائز اهمیت است.
 
این فعال دانشجویی در ادامه با اشاره به "خصوصی" بودن دانشگاه آزاد گفت: به واسطه تأسیس این دانشگاه در مناطق مختلف، نقش سفیر فرهنگی و علمی را بازی می‌کند و موجب پویایی علمی و فرهنگی و همچنین تربیت دانشجو و انفجار مقالات است. این مجموعه دانشگاهی با دارا بودن بیش از 50درصد تحصیل‌کنندگان بدون دریافت بودجه از دولت، بار عظیمی را در تربیت و آموزش به دوش می‌کشد و آیینه تمام‌نمای اصل 44 و خصوصی‌سازی است آن هم در زمان تأسیس این مجموعه که مصادف بوده‌ است با رواج نظریه‌های اقتصادی سوسیالیستی در کشور.
 
عباسی در ادامه گفت: تشکلات دانشگاه آزاد نیز مانند ساختار این دانشگاه دارای پراکندگی‌ست و فعالیت در همه جای آن وجود دارد که این نکته بسیار خوبی است. از طرف دیگر تشکلات آزادی عمل مناسبی دارند و سازمان از آن‌ها به خوبی حمایت می‌کند و از لحاظ فرهنگی فعالیت‌ها در واحدها موجب نشاط و بلوغ سیاسی است و ارتقای فرهنگ جوانان و دانشجویان در مناطق مختلف می‌شود.
 
سخنگو و دبیر سیاسی مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (اتحادیه سوم) در ادامه با مطرح کردن دو پیشنهاد در حوزه فرهنگی و علمی گفت: برای ارتقای علمی باید از اساتیدی استفاده شود که دارای مدارج علمی بالا هستند زیرا اخیرا دیده شده که اساتیدی بدون توجه به مدارک تحصیلی‌شان به کار گرفته شده‌اند البته اخیرا برای جلوگیری از این امر، قانونی مصوب شده است که حتما باید دکترا داشته باشند و نکته دیگری که در حوزه علمی باید توجه شود اساتید حق‌التدریس هستند که باید با دقت نظر بیشتری انتخاب شوند و همچنین نکته مهم دیگر این است که بودجه‌های پژوهشی صرفا در امور پژوهشی و برای ارتقای علمی اختصاص یابند.
 
او در بعد فرهنگی نیز گفت: همان مشکلی که نسبت به بودجه پژوهشی گفتم باید نسبت به بودجه فرهنگی نیز رعایت شود و در جای خودش هزینه شود مثلا هزینه کردن این مبالغ برای برگزاری سخنرانی و سمینارهای بی‌خاصیت آن هم برای مسئولین یا برگزاری همایشی که اشخاصی در آن حضور می‌یابند که مورد توجه مسئولین دانشگاه‌اند نه دانشجویان؛ پس باید این مبالغ در کارگاه‌های آموزشی که به دنبال رواج افکار نو برای دانشجویان است استفاده شود.
 
او در انتهای صحبت‌های خود گفت: دولت نباید در امور فرهنگی دخالت داشته باشد و این کارها باید توسط تشکلات مردم‌نهاد صورت گیرند، دانشگاه آزاد هم باید با محول کردن این امور به تشکل‌ها که برآمده از رأی دانشجویان است این نقش را بازی کند که خدا را شکر با آمدن مدیریت جدید و افزایش تقریبی بودجه‌ها این امر در حال تحقق است.
 
  BLOGFA.COM